MARKETING VOOR KINDEROPVANG

Ik help kinderopvangorganisaties met het maken van authentieke en effectieve marketing die zorgt dat zij ook op de lange termijn hun bezetting optimaal houden. 

MARKETING OP MAAT VOOR KINDEROPVANG

Ik help kinderopvangorganisaties met het ontwikkelen van effectieve marketing die raakt. Ik geloof niet in maar zoveel mogelijk promotie doen en denken dat het dan wel goed komt. Voor mij gaat het veel meer over goed weten aan te sluiten op de behoeften van ouders en kinderen. Weten wie je bent als organisatie en wat je te bieden hebt. En dat dan vervolgens op een fijne én effectieve manier weten te communiceren.

Daarbij geloof ik erg dat het succes van een organisatie sterk afhangt van hoe goed ze hun eigen visie hebben geïntegreerd. Marketing komt namelijk van binnenuit. Als je weet wie je bent en waarom je doet wat je doet, dan kun je veel makkelijker communicatie maken die ouders aanspreekt.

De meest succesvolle organisaties zijn de organisaties die authentiek zijn, geloven in wat ze doen en dat dan ook weten over te brengen in communicatie. En daar kan ik jullie bij helpen.

VOOR WIE?

Als jullie willen moderniseren

Kinderopvangorganisaties die hun bezetting willen optimaliseren

Opvang die volgens een inspirerende purpose willen werken

Organisaties die hun lange termijn strategie willen herzien

Alle kinderopvangorganisaties die minder afhankelijk willen zijn van de grillen van de markt en hun eigen koers willen varen

MARKETING VAN BINNENUIT

VIJF STAPPEN NAAR EEN GEZONDE EN MODERNE ORGANISATIE

De volgende vijf stappen van een marketingtraject zijn degenen die ik het vaakst met kinderopvangorganisaties doorloop. Dit geeft je een idee hoe zo'n proces eruit kan zien. Elke organisatie is anders en heeft andere behoeften. Daarom pas ik het marketingproces precies aan op wat jullie nodig hebben.

Globe2

1. ONDERZOEK

Het doel hier is simpel: Alle informatie boven tafel krijgen over de huidige situatie en hoe deze verschilt van de gewenste situatie. We kijken bijvoorbeeld naar de bezettingscijfers, doelgroep analyse, klanttevredenheidsonderzoeken (KTO), de bewegingen in de markt, concurrentieanalyse,  bestaande marketingmaterialen, de salesfunnel.

Resultaat
Een duidelijk schets van wat de situatie is en waar de uitdagingen liggen.

Globe4

2. CO-CREATIE MET MEDEWERKERS

Vaak zijn kinderopvangorganisaties op zoek naar een moderniseringsslag of willen ze meer volgens hun visie of purpose gaan werken en missen ze de juiste organisatiecultuur. Om dat te kunnen doen geloof ik in de kracht van het samen doen. Dus het betrekken van medewerkers bij de verandering die je als organisatie wilt gaan doormaken. Laat ze meedenken over de nieuwe organisatie en laat ze voelen dat jullie daadwerkelijk willen veranderen.

Resultaat
Het betrekken van medewerkers begint bij een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO). Zo creëeren we draagvlak voor verandering. In dit MTO vragen we medewerkers ook na te denken over de toekomstige organisatie en hun ideeën. Het MTO is de start voor de hele organisatie van de reis naar verandering.

Globe3

3. POSITIONERING

Deze fase geeft antwoord op o.a. Waarom bestaan jullie als organisatie?, Wie zijn jullie? en Waar zijn jullie goed in? Input hiervoor is het MTO en het KTO. Met medewerkers van verschillende lagen in de organisatie buigen we ons vervolgens in brainstormsessies over dit vraagstuk. Zo zorgen we dat de nieuwe visie straks gedragen wordt door de hele organisatie.

 Resultaat
Een duidelijke & inspirerende visie en een heldere positionering die gedragen wordt door de organisatie.

Globe3

4. MARKETINGSTRATEGIE EN PLAN

In deze fase wordt het concreter: wat gaan we doen? Veranderen we iets aan het product door bijvoorbeeld de openingstijden te verlengen of een nieuwe dienst aan te bieden? En hoe kunnen we dit alles op een aantrekkelijke manier zowel offline als online communiceren? In stap 4 komt alles bij elkaar.

Resultaat
Marketingstrategie voor de komende 3 jaar en een Marketingplanning voor het eerste halfjaar.

Globe

5. PRODUCTIE COMMUNICATIEMATERIAAL

In deze fase gaan we letterlijk in productie; het draait om het maken van alle communicatie. Hierbij kan ik zowel het schrijven van teksten als het maken van de materialen uit handen nemen. Denk hierbij aan:

Website ontwerp & ontwikkeling

Een nieuwe huisstijl ontwikkelen

Design communicatiemateriaal (brochure, flyer, posters etc.)

Online Marketing (Adwords, SEO, Google Business)

Social Media (Facebook campagne)

Proces van inschrijving naar contract optimaliseren

EEN KEERTJE GRATIS SPARREN?

WAT ZEGGEN MENSEN OVER LANJOU MARKETING?

“ Met de hulp van Kim is het ons gelukt om de Kinderkeet weer te laten stralen. Haar frisse ideeën in combinatie met een zeer persoonlijke en betrokken benadering zorgden direct voor een klik. Kim legt niet alleen de vinger op de zere plek, maar luistert ook goed naar onze wensen en denkt mee. Dit maakt dat wij echt het gevoel hebben samen met haar de Kinderkeet naar een hoger plan te hebben getrokken. En dat laatste voelen we niet alleen zo, maar blijkt zeker ook uit de resultaten die sindsdien geboekt worden!"

Directie de Kinderkeet- Petra van Brederode & Petra Schaeffers www.dekinderkeet.nl

"Inmiddels ken ik Kim al meerdere jaren waarin wij met haar samenwerken. Kim is een creatieve marketeer die streeft naar het beste resultaat. Ze ziet kansen en heeft een getting things done mentaliteit. Ze luistert goed naar wat je als klant wilt bereiken en denkt mee. Wij ervaren de samenwerking met haar als heel persoonlijk en prettig."

Jiska Horn, Algemeen Directrice CompaNanny

STUUR EEN BERICHT

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.