MARKETING VOOR KINDEROPVANG

Marketingadvies en implementatie voor alle kinderopvangorganisaties die willen moderniseren en een effectieve én betekenisvolle marketingstrategie willen volgen.

Marketing van binnenuit.

MARKETING OP MAAT VOOR KINDEROPVANG

Ik help kinderopvangorganisaties met het ontwikkelen van effectieve marketing die raakt. Ik geloof niet in maar zoveel mogelijk promotie doen en denken dat het dan wel goed komt. Voor mij gaat het veel meer over goed weten aan de sluiten op de behoeften van ouders en kinderen. Weten wie je bent als organisatie en wat je te bieden hebt. En dat dan vervolgens op een fijne én effectieve manier weten te communiceren.

Daarbij geloof ik erg dat het succes van een organisatie sterk afhangt van hoe goed ze hun eigen visie hebben geïntegreerd. Marketing komt namelijk van binnenuit. Als je weet wie je bent en waarom je doet wat je doet, dan kun je veel makkelijker communicatie maken die ouders aanspreekt. De meest succesvolle organisaties zijn de organisaties die authentiek zijn, geloven in wat ze doen en dat dan ook weten over te brengen in communicatie. En daar kan ik jullie bij helpen.

EEN KEERTJE GRATIS SPARREN?

MARKETING VAN BINNENUIT

VIJF STAPPEN NAAR EEN GEZONDE EN MODERNE ORGANISATIE

De volgende vijf stappen van een marketingtraject zijn degenen die ik het vaakst met kinderopvangorganisaties doorloop. Dit geeft je een idee hoe zo'n proces eruit kan zien. Elke organisatie is anders en heeft andere behoeften. Daarom pas ik het marketingproces precies aan op wat jullie nodig hebben.

Globe2

1. MARKTONDERZOEK

Dit is de verkennende fase waarin we samen alle informatie over de huidige situatie boven tafel krijgen. On- derdelen zijn: KPI’s & interne analyse, behoeften van doelgroep en klanttevredenheid, concurrentie analyse, markt analyse, verloop aanmeldproces, analyse bestaande marketingmaterialen.

Globe4

2. POSITIONERING

Deze fase geeft antwoord op o.a. wie zijn jullie en waar zijn jullie goed in? Waarin onderscheiden jullie jezelf van de rest? Resultaat hiervan is: Een duidelijke & inspirerende missie en visie, Een heldere positionering, Sterke & onderscheidende USP’s (kwaliteiten), Een kern tekst. Dit fungeert als basis voor de rest van alle communicatie die we gaan maken.

Globe3

3. MARKETINGPLAN

In deze fase wordt het concreter: wat gaan we doen? Veranderen we iets aan het product door bijvoorbeeld de openingstijden te verlengen of een nieuwe dienst aan te bieden? En hoe kunnen we dit alles op een aantrekkelijke manier zowel offline als online communiceren? In stap 3 komt alles bij elkaar en is het resultaat een Marketingplanning voor het eerste halfjaar.

Globe

4. IMPLEMENTATIE

Bijvoorbeeld:

Een nieuwe huisstijl ontwikkelen

Ontwerpen communicatiemateriaal (brochure, flyer)

Creatieve promotiecampagnes

Online Marketing (Adwords, SEO, Google Business)

Website ontwerp & ontwikkeling

Social Media (Facebook campagne)

Proces van inschrijving naar contract optimaliseren

Stakeholder gesprekken voeren

Ambassadeurscampagnes voor huidige klanten

Begeleiden fotoshoot

Marketingtraining voor team

Globe4

5. EVALUATIE & AANSCHERPEN

Tijdens de campagnes is het belangrijk om goed te meten wat er gebeurt met de inschrijvingen en aanmeldingen. Tijdens de evaluatie bekijken we wat goed ging en waar we kunnen aanscherpen voor het volgende jaar. Marketingcommunicatie is namelijk een ongoing proces dus de plannen voor het komende jaar kunnen met de nieuwe inzichten weer gemaakt worden!

DÉ EXTERNE MARKETEER VOOR KINDERDAGVERBLIJVEN EN BSO'S

Hallo! Ik ben Kim Lanjouw en ik begeleid kinderopvangorganisaties in het behalen van hun Marketingdoelstellingen. Inmiddels ben ik 10 jaar werkzaam binnen de Kinderopvangbranche; eerst als Marketeer binnen CompaNanny en nu al weer meer dan 5 jaar als freelancer. In de afgelopen jaren heb ik gewerkt aan allerlei strategische processen zoals het introduceren van nieuwe diensten, nieuwe vestigingen openen, prijs & pakket veranderingen en de bezetting van een locatie optimaliseren. En ook juist de praktische kant zoals het bedenken van creatieve marketingcampagnes, aantrekkelijke flyers & brochures ontwerpen, Social media campagnes maken, Online marketing opzetten (Adwords, SEO) en websites ontwerpen.

1e SESSIE

GRATIS
  • Kennismaking
  • Bespreken van de uitdagingen
  • De eerste handvatten

WAT ZEGGEN MENSEN OVER LANJOU MARKETING?

" Ik heb Kim ervaren als een zeer betrokken persoon. Zij verdiept zich in jou en in jouw project. Dit maakt haar niet alleen een geïnteresseerd en gemotiveerd iemand maar ook iemand met wie je echt kan bouwen elkaar inspireren. Kim kan gemakkelijk in concrete en begrijpbare taal jouw visie in woorden brengen waar zij overigens ook nog eens strategisch over nadenkt. Dit maakt dat je meteen ook bezig bent met het bereiken van je doelgroep. Kim is toegankelijk, staat voor eerlijke en directe communicatie en heeft een open mind. Een heerlijk mens om mee samen te werken!"

Mariella van Mackelenburg, Oprichtster Trust Amsterdam

"Inmiddels ken ik Kim al meerdere jaren waarin wij met haar samenwerken. Kim is een creatieve marketeer die streeft naar het beste resultaat. Ze ziet kansen en heeft een getting things done mentaliteit. Ze luistert goed naar wat je als klant wilt bereiken en denkt mee. Wij ervaren de samenwerking met haar als heel persoonlijk en prettig."

Jiska Horn, Algemeen Directrice CompaNanny

“ Met de hulp van Kim is het ons gelukt om de Kinderkeet weer te laten stralen. Haar frisse ideeën in combinatie met een zeer persoonlijke en betrokken benadering zorgden direct voor een klik. Kim legt niet alleen de vinger op de zere plek, maar luistert ook goed naar onze wensen en denkt mee. Dit maakt dat wij echt het gevoel hebben samen met haar de Kinderkeet naar een hoger plan te hebben getrokken. En dat laatste voelen we niet alleen zo, maar blijkt zeker ook uit de resultaten die sindsdien geboekt worden!"

Directie de Kinderkeet- Petra van Brederode & Petra Schaeffers

STUUR EEN BERICHT

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.